El 010 continua la vaga indefinida

Les treballadores del servei telefònic 010 pressionen per obtenir condicions laborals dignes, pel canvi d’empresa Atento. Denuncien que cada cop que hi ha un reemplaçament de companyia, hi ha acomiadaments i pèrdua de drets laborals.

Qualytel, Atento, Qualytel i segurament, de nou, Atento. L’Ajuntament de Barcelona adjudica el servei telefònic del 010 mitjançant concessions i els últims cops se’l van rotant Qualytel i Atento. “Els treballadors, cada vegada que canviem d’empresa -que normalment és cada 4 anys- perdem els nostres drets, perquè passem a una altra empresa amb una antiguitat zero i comencem de nou”, censura Manuela, del Comitè de Vaga i protesten cada dia en el Consistori, a la plaça de Sant Miquel.

Vora un 80% de les 190 afectades secunden la vaga des de fa 6 dies. Han decidit reprendre les mobilitzacions, ja que a finals de maig s’extingeix l’actual concessió i Atento l’agafarà. Reclamen la remunicipalització amb subrogació de les empleades.

Atento no cedeix a la vaga

Les assalariades van aturar la mobilització que havia entomat a principis de mes un 95% de la plantilla, per la voluntat manifesta de l’Administració de parlar amb Atento i fixar les mesures i reclames col·lectives. “El 23 d’abril vam asseure’ns amb l’Ajuntament i estàvem com el dia 3, una altra vegada que féssim propostes”, assevera la portaveu del Comitè.

El 23 d’abril va tenir lloc també una conciliació en el Tribunal Laboral de Catalunya amb empreses del sector. “Atento va dir que no arribava a cap acord i amb la condició dels plecs i l’Article 18”, determina Manuela i això les ha empès a aturar, de nou, la productivitat a l’empresa.

A cada adjudicació, com indica l’Article 18 del II Conveni col·lectiu d’àmbit estatal del sector del contact center del 2017 “Ya se ejecute la campaña en plataforma interna, como en plataforma externa, a partir de la publicación del Convenio el 90 % de la nueva plantilla habrá de integrarse con personal que estaba contratado en la campaña o servicio por la anterior empresa que llevaba la misma, y en principio siempre que hubiera estado prestando su trabajo durante más de doce meses en dicha campaña.”

L’empresa entrant no està obligada a contractar al 10% de la darrera plantilla, cosa que implica començar de nou, perquè les treballadores han de passar un procés de selecció per no ser acomiadades i requeriments diferents que la darrera licitació.

A banda de la pèrdua de condicions per antiguitat i les dificultats per ascendir, determinen la precarització en què viuen. Al 75% de les treballadores se les contracta entre 35 i 16 hores, però depenent del mes amplien o redueixen el seu horari laboral. Són poques i que això les condemna a no conciliar o no poder agafar una excedència (necessiten un any treballat).

Declaren que l’Ajuntament no fa seguiment dels contractes ni dels plecs de condicions de la licitació, sobretot en aquells que parlen de salut laboral i condicions sociolaborals. El Comitè de Vaga considera que no s’estan seguint les avaluacions de riscos psicosocials i que amb la futura licitació d’Atento hi ha treballadores que no podran tenir vacances, des de novembre, com les del Departament d’Hisenda. “L’empresa que surt els liquidaran i entraran a l’altra empresa sense dret a fer vacances, perquè les ha liquidat la quitança de l’altra empresa”, censura Manuela del Comitè de Vaga.


Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *